Jak poinformowała rzeczniczka kieleckiego Oddziału GDDKiA Małgorzata Pawelec, most zrealizowano w systemie "projektuj i buduj". Wyłoniony w jednym przetargu wykonawca, firma Mota-Engil Central Europe S.A., zaprojektowała i zrealizowała inwestycję. Projektowanie przeprawy rozpoczęto w 2008 r., a budowa trwałą ok. dwóch lat. Nowy, użytkowany już pięcioprzęsłowy most o długości 456 m i szerokości 14 m, z dwoma pasami ruchu, chodnikiem i ścieżką rowerową, kształtem nawiązuje do oddalonego o 10 metrów starszego obiektu, a kolorystyką do starej zabudowy Sandomierza. Budowa przeprawy kosztowała 80,4 mln zł. W ramach inwestycji zbudowano także dojazdy do mostu. Powstała m.in. druga jezdnia ulicy Lwowskiej, przebudowano jej skrzyżowanie z ulicą Jana Pawła II, zbudowano także skrzyżowania z ulicami Mostową i Powiśle. Most znajduje się w ciągu drogi krajowej nr 77, prowadzącej z Przemyśla na Podkarpaciu do Lipnika w Świętokrzyskiem. Pawelec dodała, że ruch po starym moście w kierunku Stalowej Woli do czasu generalnego remontu obiektu, będzie prowadzony jednym pasem ruchu. - Taka organizacja ruchu ma odciążyć budowlę, która ma prawie 60 lat. Umożliwi też prowadzenie drobnych napraw nawierzchni. Ograniczenie nie zakłóca płynności pojazdów poruszających się trasą - tłumaczyła rzeczniczka. Stary most ma być remontowany w ramach drugiego etapu przebudowy ul. Lwowskiej, po prawej stronie Wisły. Według zapisów rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, rozpoczęcie inwestycji może nastąpić przed 2013 roku.