Sondaż na temat poziomu wiedzy wśród niemieckich uczniów w wieku od 14 lat przeprowadziła hamburska Fundacja Körbera, organizująca dla młodzieży warsztaty, wykłady, spotkania i wyjazdy studyjne, których celem jest zapoznanie się z historią II wojny światowej. Według sondażu, 95 procent Niemców uważa za "bardzo ważne" lub "ważne" lekcje historii w szkole.Większość życzy sobie lekcji, które uczą krytycznego spojrzenia na historię (93 procent) i wyciągania wniosków na przyszłość (92 procent). Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1500 niemieckich obywateli w wieku od 14 lat. Trzy czwarte uczniów (75 procent) uważa, że generalnie zainteresowanie ich rówieśników historią nie jest zbyt duże albo raczej małe. Tymczasem czterech z dziesięciu uczniów (40 procent) nic nie wie o KL Auschwitz. Autorzy sondażu pozytywnie oceniają odpowiedzi uczniów na pytanie o własne zainteresowania historią. Ponad połowa (56 procent) podała, że "bardzo się interesuje" historią lub "raczej interesuje się historią". - Młodzi ludzie otworzą się na historię, jeśli będzie ona miała coś wspólnego z nimi i z ich życiem - podkreśla Sven Tetzlaff, dyrektor działu edukacji Fundacji Körbera. Dlatego w koncepcji lekcji historii ten transfer musi być uwzględniony, tym bardziej, że "historia jest niezbywalna do zrozumienia teraźniejszości" - podkreśla Tetzlaff. epd / Barbara Cöllen/Redakcja Polska Deutsche Welle