"Na Facebooku jest 200 mln osób, które uważają się za singli, więc wyraźnie jest tu coś do zrobienia" - powiedział Zuckerberg na dorocznej konferencji Facebooka, F8. Zuckerberg dodał, że Facebook buduje funkcjonalność randkową, kładąc nacisk na ochronę prywatności.Serwis randkowy będzie naturalnym rozwiązaniem dla firmy specjalizującej się w łączeniu ludzi online, a nowa funkcjonalność może pomóc w odbudowaniu popularności wśród młodszych użytkowników i sprawić, że serwis społecznościowy będzie częściej odwiedzany - podał Reuters. "Serwis randkowy może wydłużyć czas spędzany na Facebooku i być dużym problemem dla konkurentów, takich jak Match Group Inc" - powiedział James Cordwell, analityk w firmie Atlantic Equities. Match, właściciel popularnej aplikacji do randek <a class="textLink" href="https://geekweek.interia.pl/marki-i-produkty-tinder,gsbi,3109" title="Tinder" target="_blank">Tinder</a> i OkCupid, na swojej stronie internetowej określa się jako "światowy lider randkowania". "Jednak początkowa funkcjonalność wygląda na stosunkowo prostą w porównaniu do funkcji oferowanych przez Match, więc wpływ Facebooka na przestrzeń randkową będzie zależał od tego, jak dobrze zadziała ona w tym obszarze" - powiedział Cordwell. Przycisk w kształcie serca Informacja o planowanej, nowej usłudze Facebooka wywołała spadek wartości akcji firm będących uznanymi operatorami stron i aplikacji randkowych. Nowa planowana funkcjonalność to przycisk w kształcie serca umieszczony w prawym górnym rogu aplikacji Facebooka, a naciśnięcie go spowoduje przejście do profilu randkowego, o ile profil taki zostanie założony. Usługa będzie opcjonalna i zostanie wprowadzona w najbliższym czasie, jednak żadna konkretna data nie została podana - poinformował Reuters. Nowa funkcja o nazwie "czysta historia" Także we wtorek Zuckerberg poinformował, że Facebook wprowadzi nowe narzędzie do ochrony prywatności użytkowników, które pozwoli im skasować historię przeglądania. Nowa funkcja o nazwie "czysta historia" (ang. clear history) "da użytkownikowi wgląd w strony internetowe i aplikacje, które przysyłają nam informacje, gdy on z nich korzysta, pozwoli mu skasować te informacje ze swojego konta i wyłączyć możliwość przechowywania tych informacji powiązanych z jego kontem" - napisano na blogu Facebooka. Zuckerberg porównał nowe narządzie do czyszczenia plików cookie w zwykłej przeglądarce internetowej. Zastrzegł, że może się to wiązać z niedogodnościami w korzystaniu z Facebooka, np. wymagając rekonfiguracji pewnych ustawień. Prace nad nowym narzędziem mają potrwać kilka miesięcy. Firmy technologiczne znalazły się w ogniu krytyki, gdy w marcu wyszło na jaw, że firma Cambridge Analytica bezprawnie wykorzystała dane z nawet 87 mln kont Facebooka i użyła ich do profilowania propagandowych reklam ukierunkowanych na określone grupy użytkowników podczas prezydenckiej kampanii wyborczej w USA z 2016 r. W związku ze skandalem Zuckerberg był przesłuchiwany w Kongresie USA, a w maju - według niepotwierdzonych dotąd doniesień - ma stanąć przed Parlamentem Europejskim.