Na początku znalezione pociski wywozili wojskowi saperzy. Powodowało to jednak przerwy w pracy, których inwestor - bojąc się opóźnień inwestycji - chciał uniknąć. Dlatego znalazł inne wyjście. - Ten etap budowy autostrady jest prowadzony pod nadzorem prywatnej firmy saperskiej, która zajmuje się usuwaniem wybuchowych zagrożeń jeszcze przed rozpoczęciem przez nas robót ziemnych - informuje Sylwester Kasperek, kierownik projektu z ramienia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach. Ciężki sprzęt przesunięto więc w inne miejsca, a saperzy ze stosownymi uprawnieniami ruszyli na plac budowy, na którym wcześniej koparki wyciągały miny i pociski artyleryjskie. Efekt? - Przeszukaliśmy hektar powierzchni i znaleźliśmy kilkadziesiąt pocisków. Teraz czekamy na kolejne zlecenie, które pozwoli nam na przeszukiwanie następnych fragmentów przyszłej autostrady - informuje Ryszard Janklowski z firmy Uni-Saper. To właśnie ta firma z Brzegu dba teraz o bezpieczeństwo pracowników i całej inwestycji. Sylwester Kasperek zapewnia, że w związku z niewybuchami cała inwestycja nie będzie się opóźniała.