W badaniach przeprowadzonych przez Instytut Badań Edukacyjnych uczestniczyło ponad 220 tys. trzecioklasistów z ponad 7, 6 tys. szkół. Co prawda, uczniowie zdobyli średnio 56 proc. punktów, jednak szczegółowe dane są bardzo niepokojące - podaje "Rzeczpospolita". Aż 40 proc. uczniów nie rozwiązało żadnego lub rozwiązało zaledwie jedno z trzech zadań oceniających sprawność rachunkową. Jak informuje dziennik, jedno z nich dotyczyło umiejętności dodawania i odejmowania, a dwa kolejne znajomości tabliczki mnożenia. Z analiz przeprowadzonych przez ekspertów wynika, że jedna piąta trzecioklasistów ma "poważny problem z wykonywaniem podstawowych działań". Co więcej, okazało się też, że wielu uczniów ma kłopoty z selekcją informacji, wyobraźnią geometryczną oraz dostrzeganiem zależności. Jak wskazuje "Rzeczpospolita", to kolejna już analiza, która wskazuje na poważne problemy polskiej szkoły w edukacji matematycznej.