Gdańsk jest pierwszym miastem w Polsce, które przeprowadziło kompleksowe badania wizerunkowe. Ankieterzy pod lupę wzięli obywateli Wielkiej Brytanii, Niemiec i Szwecji - sprawdzając jak nas oceniają. Do tej pory żadne polskie miasto nie zbadało jak jest postrzegane na strategicznych dla siebie rynkach zagranicznych. Badanie omnibusowe rozpoczęło się w listopadzie 2007 roku. W każdym z krajów przebadana została reprezentatywna grupa 1000 osób. Podobnie w Polsce. Biorąc pod uwagę różnice między poszczególnymi grupami docelowymi stworzono dwie odrębne ankiety. Badania wizerunku Gdańska są częścią projektu "Strategia marki Gdańsk do roku 2013". Jednym z celów stworzenia dokumentu stała się potrzeba odpowiedzi na pytanie o tożsamość i unikalny charakter miasta. Stworzenie strategii marki związane jest również z potrzebą koordynacji wyzwań w związku z organizacją EURO 2012, budową Centrum Solidarności oraz starań o uzyskanie miana Europejskiej Stolicy Kultury 2016. W lipcu 2007 roku Urząd Miejski w Gdańsku ogłosił konkurs na strategię marki Gdańsk. Aby zakwalifikować się do udziału, należało wykazać się doświadczeniem i rozbudowanym zapleczem umożliwiającymi wykonanie zamówienia. Wśród kryteriów oceny projektów konkursowych brano pod uwagę: innowacyjność koncepcji, kompleksowe ujęcie tematu, profesjonalizm, rzetelność i spójność merytoryczną. Zwycięski projekt opracowała agencja DEMO Effective Launching. Wojciech Terpiłowski Anna Dyksińsk Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Gdańsk.