Godz. 11:05 - przebazowano śmigłowiec Mi-14 PŁ (nr ogonowy 1007) z 2 Dywizjonu Lotniczego MW z Darłowa do Gdyni z dodatkowymi zbiornikami paliwa; godz. 11:30 - śmigłowiec gotowy do startu na lotnisku MW w Gdyni; godz. 11:30 - nawiązano łączność z kapitanem promu "Rogalin" celem określenia pozycji i wstępnego przedstawienia zadania; godz. 11:40 - nawiązano kontakt z UOP Delegatura w Gdańsku celem przekazania informacji o gotowości do akcji śmigłowca. Maszyna oczekuje na lotnisku Gdynia na przyjazd dwóch oficerów UOP, którzy mają dokonać zatrzymania wskazanej osoby na pokładzie promu; godz. 12:15 - przygotowano lądowisko zapasowe dla śmigłowca Mi-14 PŁ na platformie wiertniczej PETROBALTIC (40 mil morskich na północ od Rozewia); godz. 12:30 - służby operacyjne Marynarki Wojennej podnoszą gotowość bojową punktów obserwacyjnych od Helu do Łeby; godz. 12:37 - przebazowano z lotniska 2 DLMW w Darłowie drugi śmigłowiec Mi-14 PŁ jako maszynę zapasową; godz. 13:15 - start maszyny Mi-14 PŁ do akcji z lotniska Brygady Lotnictwa MW w Gdyni-Babich Dołach; godz. 13:50 - startuje samolot rozpoznawczy M-28 BRYZA 1RM z lotniska 3 Dywizjonu Lotniczego MW w Siemirowicach. Załoga przekazuje aktualną sytuację na stanowisko dowodzenia MW w Gdyni, jest również retranslatorem łączności ze śmigłowcem w akcji; godz. 14:55- powiadomiono Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne MRCC Goeteborg o działaniu polskiego śmigłowca w strefie odpowiedzialności Szwecji; godz. 15:03 dowódca śmigłowca nawiązał kontakt radiowy z promem "Rogalin"; godz. 15:20 śmigłowiec zajął pozycję do spotkania i rozpoczął współpracę z promem; godz. 16:01 - podjęto wskazaną osobę na pokład śmigłowca; godz. 17: 52 śmigłowiec wylądował na lotnisku Marynarki Wojennej w Gdyni. Miejsce akcji: ok. 200 mil morskich (370 km) na północ od Rozewia (25 mil morskich na północ od miejscowości Visby na wyspie Gotlandia). Prom znajdował się na wodach międzynarodowych. Uczestnicy: bezpośrednio w akcji wziął udział śmigłowiec Mi-14 PŁ z 2 Dywizjonu Lotniczego Marynarki Wojennej z załogą 5 osobową. W jej składzie jest również lekarz i ratownik pokładowy. Na pokładzie jest dwóch oficerów UOP. Zabezpieczenie akcji: Śmigłowiec Mi-14 PŁ z 2 DLMW z Darłowa z 3 osobową załogą, samolot rozpoznawczy M-28 BRYZA 1RM z 3 osobową załogą, służby operacyjne MW-10 osób, punkty obserwacyjne 45 osób obsady.