Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, Andrzej Królikowski powiedział dziś że wrak spoczywa na głębokości 68 metrów. - Został zidentyfikowany przy pomocy kamery. W pobliżu wraku nie znaleziono ciał, a wnętrze wraku nie było penetrowane. Z całą pewnością jest to WŁA 127 - podkreślił. Królikowski, który informację o odnalezieniu wraku otrzymał z konsulatu polskiego w Kopenhadze poinformował, że duńskie służby stwierdziły wyciek paliwa ze statku. Według armatora we wraku może być około 15 tys. litrów paliwa. Królikowski powiedział, że dalsze działania dotyczące wraku i znajdujących się wewnątrz niego ciał rybaków zależą od armatora i rodzin zaginionych. Dyrektor Urzędu Morskiego nie wie też, czy Duńczycy zechcą zejść do wraku, żeby zabezpieczyć wypływ paliwa lub je wypompować. Należący do grupy największych w polskiej flocie rybackiej WŁA- 127 o długości 25,4 m zaginął w czwartek 30 kwietnia. O godz. 2.16 sygnał przestał nadawać zamontowany na kutrze transponder satelitarnego systemu monitorowania ruchu statków rybackich VMS. Zaginiona jednostka z pięcioma rybakami na pokładzie znajdowała się wówczas w odległości 10 mil morskich na południowy wschód od portu w Nexo na wyspie Bornholm. Kilkanaście godzin później w odległości 2 mil morskich na południowy wschód od latarni Dueodde, położonej na południowym wybrzeżu Bornholmu, znaleziono pustą pneumatyczną tratwę ratunkową z WŁA-127. Duńskie ratownictwo morskie wszczęło wówczas poszukiwania. Kuter wyszedł 27 kwietnia z portu w Darłowie (Zachodniopomorskie) na łowisko koło Bornholmu, gdzie miał łowić szprota. Na łowisku przez <a href="http://www.rmf.fm" target="_blank">radio</a> kontaktował się z nim inny polski statek rybacki. W trakcie rozmowy WŁA-127 miał go informować o dobrych połowach i kłopotach z łącznością. Potem nie było już z nim kontaktu. Załoga zaginionego statku nie wzywała pomocy. Żadnego sygnału nie nadały też zamontowane na nim według właściciela jednostki urządzenia - radiopława EPIRB i transponder radarowy - które samoczynnie powinny uruchomić się w momencie tonięcia statku, wskazując jego ostatnią pozycję. Mimo użycia ponad 14 jednostek pływających i 4 śmigłowców ratownikom nie udało się wówczas odnaleźć kutra.