Czabański podkreślił, że najważniejszym zadaniem, jakie Rada stawia przed nowym zarządem, jest poprawa programu TVP tak, "aby przekonać Polaków do uiszczania abonamentu". - Bo to jest główna bolączka. Trzeba programem przekonać, że warto płacić na telewizję publiczną - powiedział szef RMN. - Oczekujemy, jako Rada, że misja telewizji publicznej będzie realizowana przez wartościowe programy. Będziemy tego oczekiwać, będziemy to monitorować, będziemy to oceniać i wspomagać. To ma być współpraca pomiędzy Radą Mediów Narodowych a poszczególnymi instytucjami medialnymi jak TVP, Polskie Radio i Polska Agencja Prasowa - mówił Czabański. W środę członkowie Rady Mediów Narodowych głosowali nad czterema kandydaturami do fotela prezesa TVP. Byli to dotychczasowy prezes TVP Jacek Kurski, dyrektor TV Biełsat Agnieszka Romaszewska-Guzy, prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich Krzysztof Skowroński oraz reżyser Bogdan Czajkowski. W konkursie złożono 23 oferty, z czego do drugiego etapu, po spełnieniu warunków formalnych, przeszło 18 kandydatów. Spośród nich do finału wyłoniono wymienione cztery osoby.