Od 1995 roku inwestorem strategicznym w spółce jest amerykański koncern The Goodyear Tire & Rubber Company. Jak poinformowała manager ds. rozwoju i szkoleń firmy Dębica Teresa Filipek-Przybyłowicz, grupa Goodyear Polska od lat rozwija kompetencje swoich pracowników. - Jesteśmy przekonani, że inwestycje w zasoby ludzkie przyczyniają się do sukcesów naszej firmy - dodała. Szkolenia, na które firma otrzymała dofinansowanie, obejmą kilkadziesiąt sesji szkoleniowych dla kadry zarządzającej, specjalistów i pracowników produkcyjnych, w tym m.in. szkolenia tradycyjne, e-learningowe, warsztaty oraz gry symulacyjne, które odbywać się będą głównie w Dębicy (Podkarpackie) i Warszawie. Rok temu Dębica także otrzymała dofinansowanie na szkolenia pracowników. W 2009 r. była to kwota ponad 2,5 mln zł, a projekt obejmował 143 szkolenia z zakresu m.in. kompetencji menedżerskich, efektywności osobistej i zespołowej, szkoleń handlowych oraz finansowych. Dodatkowo w ramach projektu przeprowadzono kursy komputerowe oraz języka angielskiego. Firma oponiarska Dębica jest liderem polskiego rynku opon do samochodów osobowych i ciężarowych. Produkuje opony takich marek, jak: Dębica, Goodyear, Dunlop, Fulda i Sava. Sprzedaje swoje produkty w 60 krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, USA i Brazylii. Zatrudnia 2,7 tys. pracowników. Od 1995 r. głównym akcjonariuszem Dębicy jest koncern The Goodyear, który jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio w USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 57 zakładach w 23 krajach. Na całym świecie zatrudnia ponad 69 tys. pracowników.