Zmiany dotyczą 40 pociągów <a class="textLink" href="https://wydarzenia.interia.pl/tematy-pkp,gsbi,2370" title="PKP" target="_blank">PKP</a> Intercity. Jak wyjaśniła na czwartkowej konferencji prasowej rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska, dziennie będzie się przesiadać między dworcami około 600 pasażerów. Łącznie przez trzy miesiące dworzec Gdański przyjmie około 6-7 tysięcy pasażerów więcej, niż normalnie. Pociągi jadące z Dworca Centralnego na zachód i południe pojadą bez zmian. Siedem pociągów na wschód i północ, czyli do Olsztyna, Białegostoku czy Lublina odjedzie z dworca Gdańskiego. 18 pociągów, m.in. z Trójmiasta, Szczecina, Bydgoszczy, Poznania, Katowic, Wiednia, Budapesztu, Pragi i Berlina zakończy bieg na Gdańskim. 15 pociągów tranzytowych przez Warszawę pojedzie przez Gdański, pomijając dworce Zachodni, Centralny i Wschodni. Jak wyjaśniła Szopowska, do każdego biletu przewoźnik będzie dodawał informacyjną ulotkę. Pasażerowie, którzy będą musieli się przesiąść w Warszawie, będą mogli przejechać pociągiem Kolei Mazowieckich, metrem, autobusem lub tramwajem na podstawie biletu PKP Intercity. Przyczyną zmian w ruchu jest kolejny etap remontu mostu średnicowego. Przez most przechodzą tory tzw. średnicowej linii dalekobieżnej oraz linii podmiejskiej, z której korzystają pociągi obsługujące ruch aglomeracyjny. Tory linii podmiejskiej zostały wyremontowane w zeszłym roku, teraz przyszła kolej na remont dalekobieżnych. Prace mają się zakończyć do 15 czerwca. Most średnicowy ma pięć przęseł i 470 metrów długości. Jest bardzo ważny dla ruchu kolejowego w stolicy, ale jednocześnie bardzo wyeksploatowany. Codziennie linią średnicową przejeżdża około 800 pociągów. Prace remontowe będą prowadzone obok przejeżdżających pociągów, 16 metrów nad poziomem wody. Ta część remontu pochłonie 3,2 mln zł. W zeszłym roku kolejarze wydali na remont części podmiejskiej około 4,8 mln zł.