W dzisiejszym serwisie PAP zamieszczono omówienie artykułu z "Głosu Szczecińskiego". Artykuł ten zawiera nieprawdziwe informacje, wprowadza czytelników w błąd i dlatego będziemy domagać się od gazety sprostowania. Państwa depesza ("Głos Szczeciński: Feralna usługa TP SA") została wykorzystana m.in. przez portale internetowe. Dlatego prosimy o opublikowanie także wyjaśnień Telekomunikacji Polskiej w tej sprawie. 1. Od 15 stycznia 2004 użytkownicy usługi prepaid Idea POP mogą doładowywać swoje konta za pomocą połączenia z numerem linii informacyjnej TP 0-300 900 900. Przy każdym połączeniu, płatnym 8,12 zł netto (9,91 zł brutto), konto telefonu komórkowego doładowywane jest o kwotę 10 zł. Nie jest prawdą - jak pisze "Głos Szczeciński" - że osoba dzwoniąca na ten numer łączy się z pracownikiem TP i sama ustala kwotę o jaką ma być doładowana karta POP. Połączenie odbywa się w trybie automatycznym i kwota doładowania jest niezmienna (jednorazowo 10 zł). 2. Serwis doładowania kont Idea POP jest wyposażony w moduł zabezpieczeń przed nadużyciami oparty na trzech zasadach: dostęp do serwisu mają tylko abonenci, których numer telefonu się identyfikuje dzwoniąc z tego samego numeru telefonu stacjonarnego korzystanie z serwisu jest możliwe maksymalnie 2 razy w ciągu doby ten sam numer Idea POP można doładować maksymalnie 5 razy w ciągu doby. Gazeta pisze, że klient, na którego linię włączył się złodziej może stracić nawet kilkaset złotych. Złodziej musiałby w tym celu przez wiele dni włamywać się do tej samej skrzynki i wpinać na tę samą linię. Takie działania zdecydowanie zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia sprawcy i w praktyce są niespotykane. 3. W ciągu trzech miesięcy działania usługi TP odnotowała kilkadziesiąt reklamacji dotyczących nielegalnego doładowywania kart POP. Zatem pisanie przez "Głos Szczeciński" o setkach osób poszkodowanych nie znajduje potwierdzenia w faktach - nie wiadomo na czym opierał się autor artykułu. 4. TP nie bagatelizuje tego problemu. Stale monitorowany jest ruch na numerze 0300-900-900. Zabezpieczenia szafek telekomunikacyjnych są stale wzmacniane, zainstalowane są w nich zamki firmy Abloy. Trzeba pamiętać, że to co robią złodzieje jest przestępstwem, podlegającym odpowiedzialności karnej. O włamaniach do szafek TP powiadamia policję. 5. Każdy klient TP może ponadto zabezpieczyć się przed działalnością złodziei zamawiając bezpłatną blokadę połączeń na linie 0-700 i 0-300.