Po raz pierwszy w ciągu 10 lat wskaźnik ten spadł poniżej 2 tysięcy. Niestety do 134 wzrosła liczba ofiar śmiertelnych, chociaż i tak była ona dużo niższa niż w najbardziej katastrofalnym pod tym względem roku 1994 (233 zabitych). W stosunku do roku 2001 liczba wypadków spadła o 80 (4 proc.), a liczba ofiar śmiertelnych wzrosła o 9 (ze 125 do 134, czyli 7,2 proc.). Z badań wynika, że najniebezpieczniejsze są miesiące jesienne i zimowe - październik, listopad i luty, a także wrzesień, kiedy warszawiacy wracają z urlopów i na ulicach robi się dużo tłoczniej niż w wakacje. Aż 1021 (53 proc.) wszystkich wypadków to zdarzenia z udziałem pieszych. Właśnie piesi najczęściej giną w wypadkach (77-57,5 proc.). W prawie połowie wypadków(45-43 proc.) sprawcami byli piesi, którzy wchodzili tuż przed nadjeżdżającym pojazdem lub na czerwonym świetle. Kierowcy spowodowali 1459 wypadków. W 83 sytuacjach kierujący znajdowali się pod wpływem alkoholu. Innymi przyczynami wypadków był nieprawidłowy sposób przejeżdżania przez przejście dla pieszych, nie przestrzeganie pierwszeństwa przejazdu, niedostosowanie prędkości do warunków. 435 (29,8 proc.) wypadków spowodowali kierowcy, którzy nie ukończyli 25. roku użycia. W mieście w zeszłym roku doszło do trzech groźnych wypadków, w których zostały ranne aż 24 osoby. Doszło do nich na skrzyżowaniach Wału Miedzeszyńskiego z Fieldorfa, Traktu Lubelskiego z Bronowską oraz Marszałkowskiej z Królewską (zderzenie dwóch tramwajów). Większość najgroźniejszych wypadków była spowodowana nadmierną prędkością lub nieprzestrzeganiem pierwszeństwa przejazdu. W zeszłym roku doszło do 165 wypadków z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej. Zarząd Dróg Miejskich prowadzi stały monitoring ruchu samochodowego w Warszawie. Prowadzone są też badania doraźne w miejscach szczególnie niebezpiecznych. Uzyskiwane tą drogą dane pomagają w planowaniu nowych urządzeń związanych z bezpieczeństwem na drogach. ZDM planuje m.in. instalację 14 nowych układów sygnalizacji świetlnej oraz remont 9 istniejących. Powstaną też nowe przejścia dla pieszych z zaznaczonymi wysepkami (tzw. azylami) na środku drogi - m.in. na ul. Chłopickiego,Płockiej, Łukowskiej i na przedłużeniu ul. Chodeckiej. Istotnym źródłem informacji są dla służb ZDM informacje, prośby i sugestie napływające od instytucji i mieszkańców Warszawy. Wkrótce, na wniosek dyrekcji szkoły podstawowej, zostanie wyznaczony azyl na środku ul. Szaserów na przejściu dla pieszych w pobliżu szkoły.