Wolontariusze "Pontonu" rozdawali w czwartek przed wejściem do metra ulotki z prezerwatywami i różowe balony, a także materiały informacyjne dotyczące antykoncepcji i zapobiegania HIV/AIDS. Zorganizowali też konkurs na hasło promujące antykoncepcję. Pomysłów nie brakowało, powstało ich wiele, m.in: "Chcę cię kochać zdrowo!", "Miłość jest jak wspinaczka wysokogórska - nie wchodź wysoko bez zabezpieczenia", "Kochanie zróbmy najpierw badanie!", "Dziel się miłością nie HIV". - Części myślących młodych ludzi walentynki kojarzą się pejoratywnie - z komercją rodem z USA, dlatego ostentacyjnie je bojkotują. My próbujemy nadać świętu odmienny charakter. Chcemy zachęcić zwłaszcza młodych ludzi, by pomyśleli o tym, że warto zawsze wykazywać odpowiedzialną postawę, zarówno w trosce o siebie, jak i o partnera seksualnego - tłumaczyła zamysł akcji koordynator "Pontonu" Aleksandra Józefowska. "Ponton" chce nadać nowe, głębsze znaczenie skomercjalizowanemu świętu serduszek i bombonierek jako dowodów miłości oraz wypromować coroczną, balonikową tradycję. "Ponton" organizuje takie akcje co roku. - W tym roku nazywamy ją walentynkowe pogotowie antyhivowe. Chcemy przypomnieć młodym ludziom, że miłość wiąże się z seksem, a seks bez zabezpieczenia może być niebezpieczny - mówiła Józefowska. Jak podkreślały organizatorki, celem akcji jest też przełamanie stereotypu, że HIV jako poważny problem musi kojarzyć się jedynie z nudnymi i nieciekawymi debatami, oraz pokazanie, że inni młodzi ludzie angażują się w problem. Grupa Edukatorów Seksualnych "Ponton" działa od pięciu lat przy Federacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny. Organizuje wakacyjne pogotowie - telefon zaufania dla młodych ludzi na temat seksu, a także uliczne happeningi i akcje informacyjne, a od 3 lat wolontariusze i wolontariuszki "Pontonu" prowadzą pogadanki o antykoncepcji i prewencji HIV/AIDS w gimnazjach i liceach w Warszawie i okolicach. W Dzień Zakochanych władze Warszawy zachęcały, by przekazać życzenia dla stolicy. Na fasadzie Pałacu Kultury i Nauki zawieszono wielkoformatowy banner z hasłem "Zakochaj się w Warszawie". Natomiast wyznania miłosne: "Warszawo kocham Cię bardziej niż Irlandię!", "Warszawo Syreno swoim śpiewem uwiodłaś i mnie - młodego wędrowca" oraz "Łazienki, Wisła, Praga - moja kochana Warszawa" będzie można przeczytać na billboardach w centrum Warszawy już od 21 lutego. W walentynki miała również premierę gra edukacyjna "Zakochany w Warszawie" - w Ratuszu rozegrano pierwszą partię z udziałem dzieci z Młodzieżowego Domu Kultury "Mokotów", uczestniczących w akcji "Zima w Mieście". Celem gry jest zaznajomienie graczy z historią stołecznych zabytków.