Według pierwotnych planów, z powodu remontu wiaduktu Pancera, rozpoczynającego się równocześnie z modernizacją torowiska tramwajowego na trasie W-Z, pasażerowie jadący np. od strony Dworca Wileńskiego, dojechaliby autobusem tylko do Podzamcza. Tam musieliby się przesiąść do innego autobusu, który dowiózłby ich do pl. Bankowego. We wtorek, po przedstawieniu szczegółowego raportu z prób autobusowych dokonanych w nocy z 2 na 3 marca, podjęta została decyzja o zmianach w organizacji ruchu na Podzamczu. Autobusy jadące od strony pl. Bankowego pojadą Nowym Zjazdem na Wisłostradę, wjadą "pod prąd" ul. Grodzką na most i dalej do Dworca Wileńskiego. W kierunku przeciwnym autobusy pojadą "pod prąd" Nowym Zjazdem, wjadą na most ul. Grodzką, a potem dojadą do pl. Bankowego. Z czterech do dwóch zmniejszy się liczba linii zastępczych uruchamianych przez ZTM w związku z remontem trasy, za to będą one kursować częściej - w godzinach szczytu nawet częściej niż co dwie minuty. Przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku trasy W-Z, przebiegającym m.in. przez pl. Bankowy, rozpocznie się 15 marca i potrwa do 17 października. Spowoduje największe od kilku lat utrudnienia komunikacyjne w stolicy. W niedzielę 15 marca na trasie W-Z oraz na ul. Młynarskiej zostanie wstrzymany ruch tramwajowy. Odcinek od pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej oraz ul. Młynarska - od ul. Wolskiej do ul. Płockiej - zostaną zamknięte dla ruchu samochodowego. Most Śląsko- Dąbrowski będzie przejezdny tylko dla autobusów komunikacji miejskiej (jeden pas dla obydwu kierunków ruchu), nieprzejezdny będzie wiadukt Pancera.