- Chcemy dotrzeć do wszystkich, którzy nie wybrali jeszcze miejsca studiowania i przekonać ich, że warto wybrać Kraków - mówiła zastępca prezydenta Krakowa ds. kultury i promocji miasta Magdalena Sroka. - Chcemy nie prostej kampanii: przyjedź do Krakowa i studiuj, ale kampanii, która pokazuje miasto od bardziej emocjonalnej strony. Jej hasło "Kraków to stan umysłu" jest otwarte, każdy sam wypełni je własną treścią. Bohaterowie kampanii to młodzi, wspaniali ludzie, którzy pokazują, że realizując swoje pasje, studiując w Krakowie, można osiągnąć sukces - dodała. Według danych Urzędu Miasta w Krakowie działają obecnie 23 uczelnie wyższe, na których pracuje ok. 13 tys. nauczycieli akademickich, a wykształcenie zdobywa ok. 200 tys. studentów. Miss Polski 2012 Katarzyna Krzeszowska studiuje w Krakowie grafikę, Maciej Kot brązowy medalista Mistrzostw Świata w skokach narciarskich studiuje wychowanie fizyczne, a Michał Gazda zdobywca złotego medalu na jednych z najbardziej prestiżowych zawodów w dziedzinie robotyki Robot Challenge jest absolwentem informatyki stosowanej. - Jeśli komuś zależy na naprawdę dobrym wykształceniu i znalezieniu dobrej pracy powinien wybrać studia w Krakowie. W mieście jest też dużo rzeczy do robienia poza studiowaniem, jest wiele wydarzeń kulturalnych, sportowych. Jest niedaleko do gór - mówił w poniedziałek Maciej Kot. - Kraków ma specyficzny klimat, którego nie da się opisać. Trzeba tu po prostu być - podkreślała Katarzyna Krzeszowska, którą do studiowanie w Krakowie zachęcili znajomi i rodzina. - Chciałabym w Krakowie zostać, bo to miasto z perspektywami na przyszłość - dodała. Billboardy z twarzami Michały Gazdy, Macieja Kota i Katarzyny Krzeszowskiej będą eksponowane przez dwa tygodnie w pięciu miastach: Warszawie, Katowicach, Kielcach, Lublinie i Rzeszowie. Z woj. śląskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i podkarpackiego pochodzi największa liczba osób studiujących w Krakowie. Reklama w maju ukaże się również w dzienniku "Rzeczpospolita", w którym będzie publikowany najnowszy "Ranking Szkół Wyższych". Adresatami kampanii są nie tylko sami kandydaci na studia, ale też osoby, które mają wpływ na ich decyzje: rodzice i znajomi. Realizacja kampanii kosztowała 200 tys. zł. Sesja zdjęciowa odbyła się w Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie.