Na murach Zamku Królewskiego na Wawelu zostanie wyświetlony (trwający ok. 30-40 minut) film "Subtelne tony toni" (projekt artystyczny Sławka Jaskółki i Wojciecha Radtke), przedstawiający falujące morze, uchwycone w różnych momentach dnia - od wschodu do zachodu słońca. Obrazy będą odwrócone "do góry nogami" - ma to symbolizować dwubiegunowość geograficzną Sopotu i Krakowa. Na tle morza (w naturalnym ustawieniu) pojawią się dłonie Sławka Jaskółki, którego partie solowe na fortepian będą zsynchronizowane z obrazem - wywołując wrażenie gry na falach. W filmie wystąpią również postacie-duchy. Niektóre z nich przywołają skojarzenia z osobą Tadeusza Kantora, który dyrygował falami Bałtyku podczas jednego ze swoich happeningów. Na końcu ubrani we fraki i cylindry autorzy projektu, Sławek Jaskułke i Wojciech Radtke, "wejdą w ekran". Pokazowi będzie także towarzyszyć, skomponowana specjalnie na tę okoliczność, muzyka na kilka instrumentów (m.in. wiolonczelę i fortepian), w którą zostanie wpleciony szum morza. Podczas projekcji filmu na żywo zagra Sławek Jaskółka. W wydarzeniu wezmą udział Prezydent Miasta Sopotu Jacek Karnowski oraz Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski. W ramach kampanii promocyjnej Sopotu w Krakowie, w najbardziej popularnych miejscach w centrum Krakowa, zostanie również postawiony fotoplastykon - instalacja wykonana ze stali nierdzewnej oraz naciągniętego na nią banneru z wydrukiem. Przypomina ona kształtem walec o wymiarach: wysokość ok. 3 m i średnicy ok. 5 m. Do środka walca będzie można zaglądać przez kilkanaście różnych wizjerów - w każdym "zamknięty" będzie inny obraz. Zewnętrzna powłoka walca będzie przedstawiała panoramę Sopotu, sfotografowaną z różnych punktów. Do poszczególnych miejsc na zdjęciu przypisane będą wizjery przez które będzie można zobaczyć np. widok z okna latarni morskiej. Część wizjerów zostanie wykorzystana do przedstawienia twórczości kilku sopockich artystów. Kampania promocyjna Sopotu w Krakowie jest elementem dwustronnej - związanej m.in. z polską prezydencją w Radzie Unii Europejskiej - wakacyjnej akcji reklamowej obydwu miast. - Kraków i Sopot zostały wybrane na gospodarzy wydarzeń związanych z polską prezydencją. To ogromna szansa na międzynarodową promocję obydwu miast. Chcemy ją wykorzystać jak najlepiej - dlatego połączyliśmy siły. Stawiając na dwustronną letnią kampanię promocyjną chcemy też zachęcić turystów indywidualnych, przyjeżdżających do Krakowa lub Sopotu, do odwiedzenia drugiego miasta - w czasie wakacji i w ciągu całego roku - mówi Marcin Kandefer, dyrektor Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta. Promocja Krakowa w Sopocie ruszyła 1 lipca. Na głównym deptaku Sopotu, przy ul. Monte Casino, stanął multimedialny przystanek Kraków.travel, dzięki któremu turyści oraz mieszkańcy Sopotu mają stały dostęp do informacji o Krakowie. Mogą również posłuchać muzyki krakowskich artystów oraz hejnału. Z kolei sopocką plażę zdobi dmuchany zamek w barwach miasta (imitacja Barbakanu), wokół którego przez trzy weekendy wakacji będą organizowane animacje, gry miejskie i konkursy dla plażowiczów. W ubiegłą sobotę 9 lipca na pl. Przyjaciół Sopotu zagrał, wywodzący się z Krakowa, jeden z najciekawszych zespołów młodego pokolenia - Camero Cat. Swoim unikatowym stylem - z pogranicza rocka, teatru i kabaretu, Koty urzekły m.in. Czesława Mozila, który od początku istnienia zespołu wspiera młodych muzyków. Na zamknięcie kampanii promocyjnej Krakowa planowany jest natomiast pokaz skoków spadochronowych na plaży w Sopocie, w wykonaniu zawodników z Wojskowego Klubu Sportowego Wawel (20 sierpnia). Spadochroniarze będą wyposażeni w gadżety promujące Kraków - po wylądowaniu będą je rozdawać plażowiczom. Dodatkowo, Kraków promuje się na nośnikach outdoorowych (siatki w Sopocie oraz citylighty na terenie Trójmiasta). W ramach kampanii Kraków dystrybuuje też materiały promocyjne o mieście przez centra informacji turystycznych w Sopocie. Autorem kreacji artystycznej kampanii Krakowa jest krakowska firma ART FM. Warto przypomnieć, że to nie pierwsza tego typu współpraca obu miast. W 2008 roku Urząd Miasta Krakowa przeprowadził kampanię "Kraków porusza zmysły", podczas której mieszkańcy Sopotu i turyści mogli w czasie rzeczywistym odbyć wirtualny spacer po krakowskim Rynku. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Kraków.