Jak donoszą media, Kraków ma najpiękniejszy rynek na świecie, a tutejsze wydarzenia kulturalne zasługują w kraju na miano wydarzeń roku. Rok 2008 był czasem inauguracji olbrzymiego nowego projektu kulturalnego Miasta "6 zmysłów", zaprezentowanego podczas konferencji prasowej 6 marca. W jego skład weszły znane już wcześniej i renomowane wydarzenia takie jak np. Misteria Paschalia i Sacrum Profanum, ale pojawiły się też nowe, m.in.: Cracow Screen Festival, Boska Komedia, Off Camera czy kolejna z krakowskich nocy Cracovia Sacra. W ramach projektu Prezydent Miasta Krakowa ufundował Krakowską Nagrodę Filmową w wysokości 100 tysięcy euro dla laureata 1. Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Off Camera. Ponadto, w Festiwalu Boska Komedia - nagrodę Boskiego Komedianta w wysokości 100 tys. złotych, którą otrzymał zwycięski teatr na dofinansowanie przyszłorocznej premiery spektaklu, z którym przyjedzie na kolejną edycję krakowskiego Festiwalu. W opublikowanym 17 grudnia w "Polityce" rankingu najważniejszych wydarzeń kulturalnych w Polsce w 2008 roku, Misteria Paschalia i Sacrum Profanum zajęły po raz drugi pierwsze miejsce w kategorii Muzyka poważna. To nie jedyny sukces organizowanych w ciągu roku wydarzeń. Warto wspomnieć, że Krakowskie Biuro Festiwalowe, w plebiscycie Nocne Marki 2008, nagrodzone zostało tytułem Aktivista Roku za czerwcowe Wianki i Festiwal Sacrum Profanum. Z założenia "6 zmysłów" to przede wszystkim poszerzenie bogatej już oferty kulturalnej Krakowa i promowanie jej w dość nieszablonowy sposób. To szeroki wachlarz kilkuset przedsięwzięć od muzyki klasycznej, poprzez rozrywkową, film, teatr po nowe media, nie mający swego odpowiednika w Polsce. W okresie wakacyjnym, na przełomie lipca i sierpnia, projekt "6 zmysłów" promowany był na polskim wybrzeżu. Pod hasłem "Kraków porusza zmysły" zapraszaliśmy mieszkańców Sopotu i Świnoujścia do wirtualnego zwiedzania Rynku Głównego przy wykorzystaniu joysticka - urządzenia wypróbowanego już wcześniej m.in. w Wiedniu, Madrycie i Berlinie. Poszczególne przedsięwzięcia przyciągały każdorazowo wielotysięczne rzesze widzów. Sam tylko Festiwal Misteria Paschalia zgromadził ponad pięciotysięczną widownię. Festiwal Muzyki Polskiej obejrzało ponad 5000 osób, a finałowe wykonanie "Pasji" Pawła Mykietyna 16 listopada, publiczność uhonorowała owacją na stojąco. Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się kolejna edycja Coke Live Music Festiwal i tylko majowy Cracow Screen Festival, mimo świetnych gwiazd, nie przyciągnął tłumów widzów. Nowatorskim posunięciem Krakowa była także akcja promocyjna polegająca na "sprzedaży" krakowskich festiwali. Towarzyszyły jej siatki wielkoformatowe, ogłoszenia prasowe oraz kreatywny direct mailing. Zadaniem akcji "Wybierz sobie festiwal w Krakowie" było wzmocnienie marki projektu oraz pozyskanie mecenasów dla "6 zmysłów". Na początku września Kraków świętował 30-lecie wpisania na listę UNESCO, w połowie miesiąca zaś 325. Rocznicę Wiktorii Wiedeńskiej. Kraków w ciągu całego roku odwiedziło wiele sław światowej muzyki, w tym m.in. grupa Jamiroquai, The Prodigy, Kraftwerk, Milva, Fabio Biondi, Jordi Savall, Roberta Invernizzi czy Joao Fernandes. Do Krakowa przyjechała też Celine Dion. Najnowszym elementem promocji Krakowa jest zaprezentowany 18 grudnia komiks, którego akcja rozgrywa się w naszym mieście. Cykl zatytułowany jest "Duszyczka w Krakowie", zaś pierwszy wydany obecnie zeszyt nosi tytuł "Tajemnica szalonego orkiestrmistrza". Tajemnica, humor, a przede wszystkim Kraków - legendarny i współczesny. Komiks Tomasza i Bartosza Minkiewiczów (znanych do tej pory głównie z popularnej serii Wilq Superbohater ) to przede wszystkim dobra zabawa. Poszczególne zeszyty komiksu wydawane będą w odstępach mniej więcej kwartalnych. Planowany nakład każdego zeszytu to 15 000 egzemplarzy - 5 000 w wersji polskiej, 10 000 w języku angielskim. W sumie, biorąc pod uwagę plan wydania na razie trzech takich zeszytów, w 2009 roku komiks ukaże się w 45 000 egzemplarzy. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Kraków.