Blokadę zorganizowała Inicjatywa Społeczna w obronie s7wKrakowie.pl. Uczestnicy pikiety protestowali przez pięć minut przechodząc przez pasy, a potem przez następne pięć minut przepuszczali samochody, aby rozładować zator. Protest był legalny, ponieważ jego organizatorzy zgłosili go w odpowiednich instytucjach. Blokada przebiegła spokojnie, porządku pilnowało kilku policjantów. Jak podkreślił przedstawiciel inicjatywy Sebastian Piekarek, protest nie jest wymierzony w kierowców. - Robimy to dla dobra wszystkich, by nasze postulaty, które od wielu miesięcy przedstawiamy, były słyszalne przez koalicję rządzącą - zaznaczył. Chcą budowy drugiego odcinka obwodnicy Protestujący domagali się zapewnienia finansowania realizacji drugiego odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S7, tzw. trasy nowohuckiej w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 - 2015, w zadaniach realizowanych bezwarunkowo do roku 2013. Postulują też przyspieszenie prac przygotowawczych zmierzających do realizacji kolejnego odcinka drogi ekspresowej s7 między Krakowem, a granicą województwa małopolskiego i świętokrzyskiego, tak aby jej budowa mogła rozpocząć się w pod koniec 2013 r. lub na początku 2014 roku. Piekarek przypomniał, że na początku tego roku minister infrastruktury Cezary Grabarczyk zapowiadał, iż ewentualne środki na budowę tej trasy mają pochodzić z oszczędności osiągniętych podczas przetargów na inne autostrady i drogi ekspresowe. W kwietniu Grabarczyk mówił, że decyzja, czy zostaną przekazane pieniądze na rozpoczęcie budowy drugiego odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa, powinna zapaść na przełomie maja i czerwca. Droga połączyłaby trzy aglomeracje - Z uwagi na to ze na dzień 25 lipca 2011 roku jest 1 mld 559 mln oszczędności (z dotychczasowych przetargów na budowę dróg - przyp. red.) , a na drugi odcinek S7 w Krakowie potrzeba poniżej 916 mln, to uważamy, że powinno się dotrzymać danego słowa i przesunąć finansowanie krakowskiego odcinka, tak by w pod koniec roku rozpocząć budowę - ocenił przedstawiciel protestujących. Zgodnie z rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, jedyną inwestycją realizowaną w tym roku z budżetu państwa w Małopolsce będzie autostrada A4. W 2010 r. zakończyła się budowa pierwszego, 2,7-km odcinka drogi ekspresowej S7 na terenie Krakowa, stanowiącego zarazem fragment wschodniej obwodnicy miasta. Koszt budowy wyniósł 200 mln zł. Finansowanie inwestycji wciąż pod znakiem zapytania Drugi odcinek tej trasy (między węzłami Rybitwy-Igołomska), którego finansowanie stoi właśnie pod znakiem zapytania, ma mieć 4,4 km długości i przeprawę przez most wantowy na Wiśle. Wschodnia obwodnica Krakowa, to fragment planowanej drogi ekspresowej S7, która będzie łączyć Gdańsk z Rabką-Zdrój. Jej długość wyniesie ok. 720 km. Nowa trasa będzie zlokalizowana w większości w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E77. Droga ma połączyć aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.