Głównym celem, prowadzonej od kilku lat europejskiej kampanii, jest zmobilizowanie młodych ludzi ze wszystkich krajów Unii Europejskiej do aktywnego promowania niepalenia wśród swoich rówieśników. W sobotę przez kilka godzin w łódzkiej Manufakturze wszyscy chętni mogli skorzystać z bezpłatnego badania poziomu tlenku węgla w wydychanym powietrzu. Dzięki niemu każdy mógł sprawdzić wpływ palenia na własne zdrowie oraz dowiedzieć się z jaką intensywnością "zaciąga się" papierosem. Ponadto przed kamerą każdy mógł podzielić się z innymi swoimi doświadczeniami związanymi z walką z tytoniem. Badaniu poddawali się zarówno palący jak i niepalący. - Wielu z niepalących zaskakiwał wysoki poziom tlenku węgla. Podczas rozmów z nimi okazywało się, że są często narażeni na bierne palenie np. w pracy czy w domu - powiedziała koordynator kampanii w Polsce Katarzyna Rąkowska. Każdy uczestnik badania otrzymywał ulotkę ze swoim wynikiem oraz informacje, gdzie może szukać pomocy w rzuceniu palenia. Akcja ruszyła w łódzkiej Manufakturze a wolontariuszami są studenci zrzeszeni w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Studentów Medycyny. Kolejne jej odsłony zostaną przeprowadzone m.in. w Warszawie, Poznaniu, Krakowie czy Wrocławiu. W okresie wakacji kampania ma ruszyć na polskie Wybrzeże. W ubiegłym roku stoiska kampanii odwiedziło ponad 4,5 tys. osób. Polska była na pierwszym miejscu pod względem liczby wejść na stronę kampanii www.help-eu.com. Nowością na niej jest specjalny programu "e-mail coaching", dzięki któremu każdy, kto rzuca palenie, może otrzymywać mailem rady i wyrazy wsparcia w walce z nałogiem. Organizatorzy szacują, że w całej Unii z pomocy i porad zamieszczonych na stronie skorzystało ponad 12 milionów osób. Kampania "Help..." skierowana jest przede wszystkim do osób młodych, między 15. a 34. rokiem życia, gdyż właśnie w tej grupie wiekowej dane dotyczące przyrostu liczby palących są najbardziej niepokojące. Badania przeprowadzone przez organizacje prozdrowotne ujawniły, że młodzi ludzie sięgają po papierosy nie tylko z ciekawości, ale też w wyniku presji rówieśników i z chęci upodobnienia się do gwiazd świata rozrywki. Z badań opublikowanych przez organizatorów akcji wynika, że w Polsce nadal jest więcej palaczy niż w wielu pozostałych krajach UE. W Polsce po pierwszego papierosa sięgają dzieci przed ukończeniem 10. roku życia. Dane pokazują, że ponad 23 proc. dzieci w wieku 13-15 lat oraz 32 proc. ludzi w wieku 20-29 lat pali papierosy. Natomiast w całej UE każdego roku z powodu szkodliwości palenia tytoniu umiera niemal milion osób. Na lata 2009-2010 Komisja Europejska przeznaczyła na przeprowadzenie kampanii "Help..." 34 mln euro.